Travel day, Sydney -> Brisbane

14 juli 2017 - Brisbane, Australië

Goedenavond.

Ik heb het verzoek gekregen om vanaf nu met alinea's te werken in de reisblog. Ook horen er natuurlijk foto's bij elke dag. Deze foto's zullen, verrassend genoeg, te vinden zijn onder het kopje: foto's. Deze proberen wij ook elke dag, met het verhaaltje tegelijk, te updaten. Reacties op de foto's en reisverhalen zijn natuurlijk altijd leuk om te lezen voor ons.

Vandaag was het tijd om te verkassen! We verlieten het grote Sydney om te gaan naar, een iets kleiner stadje, Brisbane. We gingen per vliegtuig, want dit is redelijk normaal in Australië gezien de afstanden. We vlogen met Qantas om 12 uur in de middag.

Maar voordat we vlogen werden we opgehaald door de taxi om gebracht te worden naar het vliegveld in Sydney. Toen we rustig aan het inchecken waren kwam Marre tot de conclusie dat ze haar telefoon kwijt was. Hij was tijdens de taxirit uit Marre's zak gevallen, terwijl Mama nog zo gewaarschuwd had: je telefoon niet in je broekzak stoppen. Gelukkig hadden we het nummer van de Taxi bestuurder en hebben we hem direct opgebeld. De zeer vriendelijke taxichauffeur, die bestempeld mag worden als held van de dag, kwam terug om de telefoon te brengen. Oftewel eind goed al goed in 'het telefoondrama'.

Na dit drama konden we onze reis richting Brisbane voortzetten, met vliegtuig natuurlijk, zoals eerder gemeld. We kwamen rond 2 uur aan op het vliegveld van Brisbane. Vanaf het vliegveld gingen we, per taxi, naar het luxueuze Soda appartement. Een super luxe appartement met 3 slaapkamers, dus ik heb ook een eigen tweepersoonsbed, 2 badkamers, een grote keuken, zeer luxe stoelen en banken, een wasmachine en droger (was Mama vooral blij mee), en een súper mooi uitzicht op de 'Skyline' van Brisbane.

Na het verkennen van het appartement liepen we het stadje in om wat te eten. We belandde uit eindelijk bij een lekker Italiaans tentje genaamd: Vapiano. Een leuk nieuw concept, en het eten was ook nog is lekker. Nadat we lekker gegeten hadden liepen we nog langs de Southbank, een bekend stuk van Brisbane waar onder andere het grote rad van Brisbane staat.

Na deze reisdag kroop iedereen weer onder de dekens want morgen beloofd weer een leuke dag te worden. De foto's zullen morgen volgen. Voor nu, trusten! En tot morgen.

1. Gilles Lindhout:
    14 juli 2017
    Goed geslapen allemaal? Nu in Brisbane? Hier : 00.36 uur Bij jullie 8.36 u? Ga vandaag weer lekker genieten en laat ons genieten van de mooie foto,s. Opa houdt het ieder uur wel in de gaten Haha. Spannende dag en knuffels: opa oma
  2. Magda:
    14 juli 2017
    Hallo allemaal! Wat leuk om elke dag een verhaaltje van jullie te kunnen lezen. Je telefoon kwijt te raken is net alsof je hand kwijt raakt, dus zeker een dramtisch gebeuren.Hahahaha.
    Geluk blij het ongeluk is het allemaal weer goed gekomen.
    Ik zie elke dag Flosje langs de Lingebrug lopen met oma. Rond kwart over 4, vaste tijd. Morgen krijgen we weer regen, bah. Groetjes daar!
  3. Gilles Lindhout:
    14 juli 2017
    Trann, mooie reisverslagen( had ook niet anders verwacht,,prof,,) Mariel,de gr. v. Annie.
    Pa en Ma