Moab

2 augustus 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dinsdag vertrokken wij rond een uurtje half 11 richting Moab. Het stadje Moab ligt net zoals Bryce in de staat Utah dus we bleven nog even tussen de 'canyons'. We kwamen, na een 5 uur durende autorit, aan bij onze overnachtingsplaats voor de komende 2 nachten. Een leuk hotelletje, midden in Moab, met 3 weliswaar grote bedden, dat betekende dat ik ook weer een lekker groot bed voor mezelf had. Die zelfde dag stond vooral in het teken van 'even lekker bijkomen'. De WiFi bij ons nieuwe hotel was namelijk erg goed, dus Netflix draaide overuren bij Erzsi, Marre en mij. Ondertussen gingen Papa en Mama even boodschappen doen. In de avond gingen we eten bij een typisch Amerikaans fastfood-tentje. Rode leren stoeltjes, veel vette hap en typisch Amerikaanse serveersters. Gelukkig was het eten ook erg goed.

De volgende dag stond er wat meer actie op het programma. We vertrokken na een lekker ontbijtje rond half 11 richting Dead Horse Point State Park. Dit park stond bekend om het punt waar vroeger paarden werden opgesloten door Cowboys. De Cowboys joegen de paarden naar een doodlopend stuk (ook wel Dead Horse Point genoemd), hier konden de Cowboys dan een paar paarden uitkiezen om te rijden. De andere paarden die niet werden gekozen verhongerden of sprongen naar beneden, vandaar de naam. Na dit bezoek reden we nog even langs de canyonlands om een paar uitzichtpunten te bekijken. Echter bleef het maar bij 1 uitzichtpunt aangezien Papa was vergeten te tanken, hierdoor moesten we noodgedwongen terug naar Moab om te tanken. Eenmaal in Moab deden we wat boodschappen voor de lunch in combinatie met een koffie bij de Starbucks. Na de lunch en Starbucks gingen Erzsi, Marre en ik even chillen bij het hotel en reden Papa en Mama nog even langs Arches National Park. In de avond aten we nog lekkere kipburgers en salades bij ZAX, een zeldzaam sfeervol tentje om te uiteten in Amerika. Na deze maaltijd vertrokken we weer richting ons hotelletje om wat slaap te pakken.

Donderdag zullen wij onze reis vervolgen naar Page.

1. Gilles Lindhout:
    7 augustus 2019
    Mooi verslag weer Trann en met al die belevenissen die jullie ervaren is het ook wei lekker om even te chillen.Mart zonder benzine is geen optie in dat uitgestrekte land,dus hou de meter in de gaten andres moet je duwen!!!
    gr,Pa en Ma en honden
  2. Esther:
    8 augustus 2019
    Bijna geen benzine wat een giller 😂! Heerlijk die WIFI 😊 !