Sydney sightseeing day 2

12 juli 2017 - Sydney, Australië

Goedenavond.

Vanochtend werden we, opnieuw, wakker in het hotel. Vandaag vetrokken we, in tegenstelling tot gisteren, wat vroeger, namelijk om half 9. We haalde eerst even een bakkie koffie bij de Starbucks, 10 meter van ons hotel. Hierna vertrokken we richting het busstation om vervolgens per bus te vertrekken richting Bondi Beach. Echter duurde het eerst nog zeker een half uur voordat we eindelijk de 'ov-chipkaart' van Australië (Opal-pas) te pakken hadden. Nadat we deze pas hadden konden we met bus 333 vertrekken naar Bondi Beach, het mooie Bondi Beach bekend van Bondi Vet, Bondi Rescue en natuurlijk de surfers. Het enige minpuntje was eigenlijk dat het keihard hoosde en er dus eigenlijk hélémaal niks te beleven was, maar ja dat kan gebeuren. We hebben het bekende strand toch maar even gezien. We hebben hier wel heerlijk ontbeten/geluncht. Na de korte trip naar Bondi gingen we, eerst met de bus en vervolgens door de regen, naar Sea Life. De foto's hiervan zullen morgen, als we betere Wi-Fi hebben, volgen. Hier hebben we de mooie onderzeese wereld van Australië aanschouwt. Het enige nadeel hier waren de 2.198 kinderwagens. Maar opnieuw kon dat onze pret niet drukken. Na het bezoekje aan Sea Life was het buiten al iets opgeklaard en gingen we een bakkie koffie drinken bij Nicks (hetzelfde restaurantje als waar we gisteren ontbeten). Na het, opnieuw, lekkere bakje liepen we weer richting het Hotel. Hierna gingen we naar het bekende Hard rock Café om een hapje te eten. Hier hebben we de meest vette en lekkere hamburgers gegeten. Wij hebben denk ik nog nooit zulke lekkere hamburgers op. Ook werd hier volgens Papa goede, vooral oude, muziek gedraaid. Ik (Trann) kan me hier persoonlijk niks bij voorstellen, maar toch. Na deze overheerlijke maaltijd zijn we de Hard rock-shop ingegaan. Hier hebben Erzsi en Marre een shirt gehaald. Vervolgens drentelde we weer naar huis zodat Trann weer de altijd mooie blog in mekaar kon flansen en de rest langzaamaan de backpacks weer inpakt. Morgen zullen wij onze reis weer verder vervolgen. Waar naartoe zullen jullie morgen lezen. Wij zullen in ieder geval lekker slapen nu.

Tot morgen.

1. Gilles Lindhout:
    13 juli 2017
    Trann mooi verslagje. Wat prachtig Sea Life zeg. Het eten is wel naar jullie bekkie : hamburgers. Nu nog in Brisbane en dan verder reizen. Spannend hoor.Veel plezier en take care. Fleur de Foelies.
  2. Evert en Jeanette:
    13 juli 2017
    Leuk Trann zoals je schrijft!! Mooi om te lezen. De foto's geven een mooie impressie. Geniet maar lekker. Iedereen de groetjes.
  3. Ton en Jannet:
    13 juli 2017
    Super om een beetje met de familie Ijkelenstam op reis te zijn! Mooie impressie van wat jullie meemaken. Groetjes aan de hele familie
  4. Koos:
    13 juli 2017
    Zo , mooi om dit met jullie mee te beleven.!!
  5. Elise Jan Flore & Sim:
    13 juli 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen!!
    En te lezen dat het goed gaat en jullie het leuk hebben ... goede koffie, lekker eten, mooie omgeving en elkaar! Geniet! Groetjes vanuit zonnig Ibiza! Jan, Elise, Flore & Sim