Sydney sightseeing day 1

12 juli 2017 - Sydney, Australië

Goedenavond.

Vandaag zijn wij voor het eerst Sydney in geweest. We stonden vanochtend op na een enerverende nacht waarin iedereen, en met name Trann die helemaal niet sliep, weinig had geslapen. We hadden afgesproken om half 10 te vertrekken vanuit ons Hotel, Breakfree on George Street, zo gezegd zo gedaan. We liepen richting Darling Harbour om een lekker ontbijtje te scoren. Hier belandde we bij een lekker tentje, aan de baai, genaamd Nicks. Hier hebben wij allen een lekker Australisch ontbijtje op (met vooral veel bacon). Marthel nam een 'Big Breakfast', wat achteraf wel héél big bleek te zijn. Na dit lekkere ontbijtje zijn we verder gelopen over het strand richting de beroemdste brug van Sydney, The Harbour Bridge. Na, als ik goed geteld heb, zo ongeveer 3.459.291 foto's, drentelde we verder richting het beroemde Opera House. Op de weg hiernaartoe liepen we langs een duur hotel waar verschillende Arsenal fans wachtte op een handtekening van een van de selectiespelers van Arsenal, die namelijk op trainingskamp zijn in Sydney. Wij hadden hier, jammer genoeg voor Trann, geen tijd voor om te blijven wachten op een foto/handtekening. Bij het Opera House bezochte we een lekker terrasje waar we pérfect uitzicht hadden op het mooie Opera House. Hier bleven wij dan ook extra lang hangen, want ja Wi-Fi is natuurlijk levensbehoefte 1 voor de IJkelenstammen. Na de 'Wi-Fi break' liepen wij een rondje om het Opera House. Aan de achterzijde bevond zich een slapende zeehond op de trap. En wederom volgde er zo'n 376.301 foto's. We vervolgde onze weg door Sydney door botanic park, wat bijna net zo mooi was als de achtertuin van onze Oma Coby. Hier waren mooie dieren te zien waaronder een sideraal, waar vooral Puck erg door geobsedeerd was. Na botanic park gingen we dan eindelijk shoppen. We bezochten oa. de Zara, Adidas-store, Nike-store en de Platypus. Ook hadden we vandaag weer het vaste ritueel. De ray-ban van Marthel ging, voor de verrassing, namelijk weer is kapot. Deze is echter aan het eind van de avond gerepareerd. Hierna liepen we terug naar het Hotel in de hoop onderweg nog ergens te kunnen eten, de zoektocht naar een eettentje op de terugweg mislukte echter. Uiteindelijk hebben we avond gegeten bij een mooi Italiaans tentje, waar we een pizza bestelde van 2 meter (Ja serieus, het was een pizza van 2 meter), aan dezelfde baai als waar we vanochtend ontbeten hadden. Na dit lekkere etentje ging iedereen voldaan slapen, uitkijkend naar de dag van morgen.

1. Ton en Jannet:
    13 juli 2017