San Francisco

22 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En daar is dan éindelijk het eerste (echte) verhaaltje van onze trip. Nadat wij werden overspoelt met appjes over wanneer het volgende stukje online kwam, vond ik het wel tijd worden om weer wat te schrijven.

Zoals in het eerste verslag al stond, waren wij vrijdag aangekomen (met een flinke jet-lag) op SFO-airport. Zaterdagochtend was iedereen er dan ook vroeg bij. Papa vertrok al om 07:00 om de trail van Oakland, gelegen naast San francisco, te lopen. Marre en ik gingen samen even sporten in de kleine sportschool van het hotel. Erzsi en Mama acclimatiseerde ondertussen aan het tijdsverschil en relaxte even. Om 12:45 precies stond de Uber (voor de oudere mensen; dat is een 'nieuwerwetse' Taxi) voor ons hotel te wachten om ons naar Pier 33 te brengen. Papa kwam 12:35 binnenstormen bij het hotel, gelukkig ruim op tijd, maar ook dat kwam weer goed. Vanaf Pier 33 werden wij met een grote ferry gebracht naar Alcatraz prison. Deze welbekende gevangenis op een eiland net naast San Francisco gelegen is onder andere wereldberoemd door 'de ontsnapping' waar men nog steeds niet van weet of zij deze poging wel overleefd hebben. De gevangenis was indrukwekkend, vooral omdat je niet zo vaak de mogelijkheid krijgt om te kijken in een verlaten gevangenis met zo'n mooi verhaal. In de gevangenis kregen we, door middel van koptelefoons, een rondleiding waarbij we het hele eiland verkende. De rondleiding bestond uit verhalen over de gevangenen die er gezeten hadden, de wachters die er de wacht hielden en zelfs bewoners van het eiland die de gevangenen konden horen. Na Alcatraz liepen we van Pier 33 naar Pier 39 waar we neerplofte bij het Hardrock café. Hier aten we lekkere burgers en nacho's met uiteraard een halve liter Dr. Pepper. Na de burgers zat de dag er echter nog niet op want Erzsi moest en zou nog een nieuwe Michael Kors halen en ik wilde nog dolgraag langs de Apple winkel voor mijn AirPods. Na de laatste winkelbezoekjes was het dan echt tijd om te gaan slapen.

Zondagochtend werden we, zoals gewoonlijk, weer vroeg wakker. We scoorde even rustig een ontbijtje in een leuke Amerikaanse ontbijt tent welke zich onder ons hotel bevond. Na de lekkere toasts, eitjes, avocado's en zelfs kippenpoten konden we dan eindelijk op pad. Opnieuw gingen we met een Uber-taxi, die ons ditmaal bracht naar een fietsverhuur bedrijf. We vertrokken rond ongeveer 11 uur met de gehuurde fietsen richting de beroemde Golden Gate Bridge. We fietsten langs de zee wat een prachtig uitzicht op de eerderbezochte Alcatraz prison opleverde. Na 30 minuutjes fietsen maakte we even een tussenstop om wat sportspullen in te slaan waarna we direct verder fietste richting de brug. Wat ik even vergeten was te melden is dat San Francisco erg veel hoogteverschil kent, hierdoor is het fietsen niet hetzelfde als in Nederland maar kan je het meer vergelijken met Oostenrijk bijvoorbeeld. Op de brug stond veel wind maar was wel erg vet om te doen. Na de Golden Gate Bridge fietste we even snel langs Fisherman's Wharf, een leuke pier met veel live muziek en straat-acts. Hierna stond onze laatste, maar zwaarste, stop op het programma: met de fiets naar Chinatown. Het enige waar we geen rekening mee hadden gehouden was dat we over het hoogste puntje van San Francisco moesten fietsen om er te komen, en ook weer terug om de fietsen in te leveren. Chinatown was gelukkig erg mooi dus dat verzachte de fysieke pijn lichtelijk. We sloten de intensieve dag af bij, opnieuw, de Apple winkel om nog even AirPods te kopen voor Olin en Puckie. Na ons derde bezoek aan de Apple winkel aten Erzsi en ik een lekkere burrito bij Chipotle en Papa, Mama en Marre aten Chinees bij de Panda Express. Na het eten deden we nog even een 'bakkie' bij Peet's waarna wij lekker onder de wol kropen.

Maandagochtend was het dan vertrek dag uit San Francisco. In de ochtend gingen Papa en ik nog even naar de sportschool waarna we rond ongeveer 11:30 wegreden richting onze volgende bestemming; Oakhurst, aan de rand van Yosemite park. Maar dat verhaal laat ik eventjes voor de dag van morgen.

1. Ada:
    Wat leuk om te lezen wat jullie mee maken. Veel plezier verder. Gr Ada en Rob
  2. Ton en Jannet:
    25 juli 2019
    Beste familie, wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen/volgen! Geniet van jullie vakantie. Groetjes Ton en Jannet
  3. Jeannette:
    Heel leuk om te lezen!
    Veel plezier de komende dagen,
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Groetjes Jeannette
  4. Lianne, Marcel en Flynn:
    26 juli 2019
    Wat tof om te lezen allemaal 🤩. Zo te horen genieten jullie met volle teugen! Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal! Dikke knuffel van ons!!
  5. Juditha:
    28 juli 2019