Eindbestemming Cairns

5 augustus 2017 - Cairns, Australië

Ditmaal een verslag van drie dagen. De laatste drie dagen in Australië. Gelukkig voor jullie is dit niet de laatste blog (wel de één na laatste), want er zal er ook nog een volgen van onze terugreis.

Dinsdag werden we rond 9 uur wakker in het Tinaroo Resort. We ontbeten even rustig en verlieten om 10 uur ons huisje. We besloten om richting een informatiepunt te rijden en even te vragen of er nog bezienswaardigheden waren op de weg naar Cairns. De mevrouw van informatiepunt vertelde dat het leuk was om wilde Wallaby’s te bekijken, maar dit was vrij saai en slecht te zien. Een andere tip die ze gaf was om langs een koffieplantage te gaan, Jacques plantation. Het was een leuk plekje in the middle of nowhere. Ze hadden en leuk restaurantje waar je overheerlijke koffie kon drinken. Je zat tussen de sinaasappelbomen en de cacaobomen. Na een lekker bakkie vervolgde we onze weg naar Cairns. Terwijl we reden kwam er op een bordje te staan: Barrin Falls. Niemand had hier iets over gezegd maar toch besloten we om even te gaan kijken. We reden een stuk van de snelweg af midden door het regenwoud. We kwamen aan bij een uitkijkpunt over de Barrin Fall en liepen richting de look out. Zonder twijfel de mooiste en indrukwekkendste waterval die we ooit gezien hebben. We zaten op 350m hoogte en keken recht het ravijn in waar de waterval in stroomde. Je kon ook wat meer naar beneden kijken dan moest je eerst even door het regenwoud lopen. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat dit echt indrukwekkend was. Je liep tussen de lianen en de bomen recht door het regenwoud. Na dit uitstapje besloten we maar richting ons appartement te rijden in Cairns. We kwamen precies 2 uur aan bij ons appartement, waar we pas vanaf 2 uur in komen. Wat een timing. We settelde even in ons appartement met zeezicht en het belangrijkste: onbeperkt Wi-Fi. Om een uurtje of 4 liepen we langs de boulevard naar het drukke gedeelte in Cairns, waar eigenlijk alles gebeurde. We liepen even door het immense winkelcentrum om vervolgens neer te ploffen bij een restaurantje genaamd: The Cotton Club. Zoals altijd bestelde Papa en ik een Great Northern biertje, als je ooit de kans krijgt om die ergens te drinken moet je dat meteen doen. Een superlekker biertje. Na het eten liepen we naar het appartement en ging iedereen lekker vroeg slapen, behalve ik.

De dag erna werd iedereen uitgerust wakker aangezien we hadden afgesproken uit te slapen. Papa en Mama hadden een ontbijtje gehaald, opnieuw broodjes met salami. Na het ontbijt gingen de girls en Papa beneden chillen bij het zwembad en bleef ik relaxen op het balkon (met Wi-Fi). Papa en Mama besloten om rond 2 uur een rondje te lopen door de Botanic Gardens van Cairns en wij bleven op het balkon chillen. Om half 5 liepen we weer richting het drukke gedeelte van Cairns, wat elke keer dik 35 minuten duurde. We aten ditmaal bij een hip burgertentje genaamd Jimmy’s. De burgers waren ongelofelijk lekker. Na de hamburgers gingen we even boodschappen doen en liepen we weer naar ons appartement, opnieuw dik 35 minuten lopen….. In het appartement ging iedereen chillen en ging ik vroeg naar bed want ik ging in de nacht/volgende ochtend om half 5 op om Ajax te kijken.

Mijn dag begon dus al om half 5 want ik wil mijn cluppie natuurlijk niet missen, het resultaat wil ik het jammer genoeg niet hebben. Na de wedstrijd dook ik wel nog even mijn bed in. Toen ik weer wakker werd was iedereen al weg, behalve Erzsi. Ze waren naar de Lagoon, een groot openbaar zwembad midden in de stad. Ze kwamen rond 2 uur weer thuis. Iedereen at een broodje en chillde wat tot we weer richting het drukke gedeelte liepen om een tentje te zoeken om avond te eten. Eerst drentelde we even door de stad. Mama liep de meest verschrikkelijke winkels binnen om souvenirs te scoren en kleren te kopen van haar nieuwe favoriete merk: BillaBong. Na het gedrentel door de stad belandde we bij een Italiaans restaurantje. Het eten was echt heerlijk. Na de lekkere pizza’s en pasta’s liepen we voor de laatste keer het hele eind terug naar ons appartement. We pakte onze tassen in en gingen langzaamaan naar bed.

Dit was ons laatste verslag vanuit Australië. Het volgende verslag zal gaan over de terugreis en dan zal ik ook wat terugblikken. We hebben in ieder geval volop genoten van, tot nu toe, de mooiste reis die we ooit hebben meegemaakt

1. Gilles Lindhout:
    5 augustus 2017
    Zoveel mooie dingen en dieren gezien . Een hele belevenis. Lekker veel gewandeld Hihi. Op dit moment vliegen jullie al ongeveer boven Iran of Turkije. Na een hele lange reis zijn jullie weer snel op Hollandse bodem. We zien jullie op Schiphol. Lieve groet
  2. Magda:
    5 augustus 2017
    Ik heb genoten van jullie mooie verhalen. Dit was het mooite boek van deze vakantie. Ik wens jullie een goede reis terug. Tot snel!
  3. Ton en Jannet:
    8 augustus 2017
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Wat mooi en leuk dat wij met jullie mochten meegenieten van de leuke verhalen en de mooie plaatjes. Groetjes Ton en Jannet