Bredl's farm

26 juli 2017 - Airlie Beach, Australië

Goedenavond, vanavond weer een keer een reisblog die maar bestaat uit 1 dag, namelijk woensdag.

We werden rond half 8 wakker om te vertrekken richting Bredl’s farm. Een ‘boerderij’ met krokodillen, koala’s, hagedissen, schildpadden, slangen, possums & kangoeroes. We kwamen, na lang zoeken, precies op tijd aan, namelijk om 10 uur. We begonnen bij de zogenaamd gevaarlijkste vogel ter wereld, wat volgens onze rondleider Daniel niet klopte aangezien deze vogelsoort maar ooit 1 iemand had gedood, de exacte naam weet niemand meer. Hierna gingen we de kangoeroes voeren, foto’s zullen volgen. Na het voeren van de kangoeroes gingen we op krokodillen safari. Daniel kroop op de rug van een bijna 5 meter grote krokodil als of het niets was. We reden langs verschillende krokodillen van verschillende lengtes variërend tussen de 3 en bijna 5 meter. Na de safari mochten we de hagedissen, possums en slangen vasthouden en aaien. Mama nam als eerst een slang om haar nek waarna de rest ook volgde, behalve Nord en ik. Als afsluiting mocht iedereen ‘knuffelen’ met een koala, voor de meeste het hoogtepunt. Na dit, ongeveer 3 uur durende, bezoekje aan Bredl’s farm reden we weer richting de camping. Papa en Mama aten gebakken aardappels en wij een broodje kipburger. Na het eten pakte we allemaal alvast onze tas in voor morgen voor op de boot langs de Whitsunday eilanden. Hierover zal meer volgen over een paar dagen, als we weer Wi-Fi hebben. De foto’s zullen dan ook volgen, mits we goede Wi-Fi hebben. Tot over een paar dagen!

1. Magda:
    26 juli 2017
    Wat een belevenis! Geen mooie spinnen gezien?
  2. Cij:
    26 juli 2017
    Het lijkt op een dierentuin maar dan heel anders. Waar mag je met de dieren knuffelen? Toch onverwacht weer een hoogtepunt. Veel plezier op de boot.
  3. Gilles Lindhout:
    26 juli 2017
    Oooo fantastisch al die dieren. Een belevenis om ze vast te houden en dan de knuffelkoala. Hier worden wij toch een beetje flink jaloers van. Morgen op de catamaran. Lijkt ons top. Hoop dat jullie de walvissen en dolfijnen van dichtbij mogen zien. Voorzichtig allemaal. Opa en Oma